Eşti aici

9 luni de la instituirea sistemului unic 112

9 luni de zile. Atât a trecut de când autoritățile din Moldova au instituit sistemul unic de urgență 112, proiect ce a avut la bază scopul principal de a oferi cetățenilor aflați în situații de criză servicii cât mai calitative într-un timp cât mai scurt. Iar rezultatele, chiar dacă încă nu sunt maxime, sunt clar vizibile, a declarat Liviu Oboroc, directorul Serviciului, în cadrul unei conferințe de totalizare a proiectului.
SNC_Video035: 0.14-0.28 + 0.58-1.06 (Liviu Oboroc, Directorul Serviciului Național Unic 112)
„Dacă comparăm datele trecute și ne referim la numărul de apeluri, numărul de apeluri este în creștere, comparativ cu 2017, respectiv, pornind de la această premisă mai mulți cetățeni au beneficiat de ajutor în cazurile cînd au avut nevoie de urgență. 64% din persoanele care apelează 112 sunt preluate în primele 5 secunde, la fel este un indicator pozitiv.”
Totodată, Oboroc a menționat că mai este mult de lucru ca Serviciul 112 să devină unul complet.
SNC_Video035: 1.12-1.24 (Liviu Oboroc, Directorul Serviciului Național Unic 112)
„Mai avem mult de lucrat la capitolul utilizarea numărului de urgență. Vreau să vă informez, 68% din apeluri încă sunt apeluri non urgente.”
În acest sens, Vitalie Tarlev, Secretar de Stat, a venit spus că pentru ca Serviciul 112 să progreseze este nevoie și de sprijinul cetățenilor.
SNC_Video033: 1.13-1.20 + 0.39-0.48 (Vitalie Tarlev, Secretar de Stat, Ministerul Economiei) 
„Rata de apeluri non urgente este una foarte mare. Este un element de preocupare și este un consum irațional de resurse. Atunci cînd sună cei care nu au nevoie de acest Serviciu îi lipsesc pe alții de acces la ambulanețe, la pompieri, la poliție.”
Menționăm că Serviciul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 a fost realizat cu sprijinul României și al Suediei în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale din România și a costat circa șase milioane de euro.