INFOGRAFIC/ Republica Moldova – țara cu cele mai proaste drumuri din Europa. Ce poziție ocupă România și Ucraina
Olanda a ocupat prima poziție în Raportul Global de Competitivitate 2019, publicat de Forumul Economic Mondial, ultimul studiu realizat asupra calității drumurilor înainte de pandemia de COVID-19, potrivit Euronews România cu referire la Euronews Next.
Aproximativ 12.987 de directori de afaceri din 139 de economii din întreaga lume au fost chestionați cu privire la calitatea, extinderea și starea drumurilor din țările lor.
Respondenții au trebuit să poziționeze infrastructura rutieră din țările lor pe o scară de la unu la șapte, unul fiind extrem de sărac și printre cele mai proaste din lume, iar șapte fiind extrem de bun.
Drumuri mai bune, în vestul Europei
În Europa, sondajul a arătat că europenii din vest au, sau percep că au, o infrastructură rutieră mai bună. Europenii din Est, pe de altă parte, au o imagine generală sumbră asupra calității drumurilor în țările lor.
Olanda (6,4) ocupă primul loc pentru calitatea drumurilor în Europa, fiind depășită de Singapore (6,5) la nivel global și urmată de Elveția (6,3) (care este și pe locul trei la nivel mondial), Austria (6,0), Portugalia (6), Spania ( 5,7) și Croația (5,6).
La nivel global, locurile al patrulea și al cincilea pentru calitatea mai bună a infrastructurii rutiere au revenit Hong Kong-ului (6,1) și Japoniei (6,1).
Ultimii cinci pe listă în Europa sunt Malta (3,3), locul 106 pe lista globală din 141 de țări, Ucraina (3,0) pe locul 114, România (3,0) pe locul 119, Bosnia și Herțegovina (2,8) pe locul 121 la nivel mondial, iar ultimul loc este ocupat de Republica Moldova (2,6) 127.
Cele mai proaste drumuri din lume
Cele mai proaste drumuri din lume, potrivit raportului, sunt în Africa, Caraibe și Orientul Mijlociu, fiind în Chad (1,9), urmat de Mauritania (2,0), Madagascar (2,0), Yemen ( 2,1), Haiti (2,1) și RD Congo (2,1).
De asemenea, Belgia (4,4) este în urmă față de majoritatea vecinilor săi din vestul Europei. La fel și Italia (4,4), Irlanda (4,4) și Islanda (4,1).
Pe partea de est a Europei, Grecia se remarcă cu un scor de 4,6, departe de primul loc, dar depășind Bulgaria (3,4), Macedonia de Nord (3,4) și Albania (3,9).
Un alt rezultat pozitiv este atribuit Turciei (5,0), care a obținut un scor mai bun decât unele țări occidentale și nordice, cum ar fi Norvegia (4,5) și Regatul Unit (4,9).
În 2020, accidentele rutiere din UE au provocat aproximativ 18.800 de morți
În 2020, accidentele rutiere din statele membre UE au provocat aproximativ 18.800 de morți și peste 0,5 milioane de răniți. Aceste cifre ar putea părea semnificative, însă continentul rămâne de departe cea mai sigură regiune din lume când vine vorba de siguranță rutieră.
Cu toate acestea, există diferențe importante între țări.
Ar trebui să remarcăm că unele dintre țările care se află în fruntea listei cu cel mai mic număr de decese la milion de locuitori, precum Țările de Jos, Elveția, Norvegia, Danemarca și Finlanda, se situează, de asemenea, printre primele locuri în sondajul privind calitatea infrastructurii rutiere, realizat de Forumul Economic Mondial.
Cu toate acestea, Croația, una dintre țările de top în ceea ce privește calitatea infrastructurii rutiere, se află printre primele locuri pe lista victimelor. La fel și Portugalia.
În Europa drumurile devin mai sigure
În Europa drumurile devin mai sigure. Acest lucru se poate observa prin scăderea numărului de accidente din 2010 până în 2020.
Țări precum Norvegia, de exemplu, au redus numărul de accidente mortale cu 46% în ultimul deceniu, de la 43 pe an în 2010, la 18 în 2020.
Italia a parcurs, de asemenea, un drum lung, reducând numărul cu 44%, de la 70 de accidente, la 40. Și în Croația numărul a fost redus cu 42%, de la 99 la 58.
La nivelul UE, numărul accidentelor grave a fost redus cu 22%, de la 67 la 42.
În ceea ce privește anii următori, UE și-a propus să reducă numărul deceselor rutiere până în 2030 cu 50%.