Acțiunile realizate de Secretariatul Parlamentului în trimestrul I al anului curent, discutate la ședințele de bilanț
Rezultatele activităților desfășurate de Secretariatul Parlamentului în primele trei luni ale anului 2023 au fost discutate la ședințele de bilanț desfășurate de Secretarul general al Parlamentului, Tamara Gheorghița. La discuții au participat șefii subdiviziunilor structurale ale Secretariatului Parlamentului și consultanții din secretariatele comisiilor parlamentare.
Potrivit unui comunicat de presă al Legislativului, funcționarii au prezentat rapoarte de monitorizare privind realizarea planurilor de acțiuni ale subdiviziunilor, evidențiind problemele cu care se confruntă și înaintând propuneri de soluționare a acestora.
Tot în trimestrul I, instituția parlamentară a prezentat Raportul privind transparența în procesul decizional pentru anul 2022, precum și Declarația de răspundere managerială pentru anul trecut. RAPORTUL privind transparența în procesul decizional evaluează gradul de deschidere, accesibilitate și responsabilitate în procesul decizional al instituției, precum și identificarea soluțiilor pentru consolidarea mecanismelor de participare a societății civile la elaborarea unor politici eficiente și echitabile, orientate spre nevoile și prioritățile cetățenilor. DECLARAȚIA de răspundere managerială confirmă că Secretariatul Parlamentului dispune de un sistem de control intern managerial care corespunde parțial Standardelor naționale de control intern în sectorul public. Ambele documente sunt publice și pot fi consultate pe site-ul Parlamentului.
Funcționarii au discutat și despre obiectivele Secretariatului Parlamentului pentru trimestrul II. „Rămân prioritare activitățile prin care va fi sporită eficiența asistenței acordate în activitatea Parlamentului”, a menționat Tamara Gheorghița. Secretarul general al Parlamentului a anunțat că, în trimestrul II, va fi realizat un sondaj privind opinia angajaților despre procesele de lucru din Secretariatul Parlamentului.