Serviciul de Urgență 112 continuă să fie ținta apelurilor false și abuzive. Or, mulți dintre cei care cer ajutorul utilizează un limbaj dur, violent şi chiar jignitor, precizează specialiștii, care atenționează că aproximativ 60% dintre apelurile la 112, sunt false, provocatoare sau non-urgenţe.
În acest sens, Serviciul atenționează populația că timpul pe care operatorii îl pierd cu cei care nu știu ce doresc sau care se cred șmecheri, ar putea fi utilizat pentru salvarea unei vieți. „Astăzi faci o glumă, dar mâine ai putea să cazi în capcana alteia”, este mesajul celor care fac tot posibilul pentru a gestiona momentele de criză.
Zilnic, Serviciul 112 recepţionează, în medie, 7.000 mii de apeluri. În prima jumătate a anului, cele mai multe solicitări parvenite, aproximativ 74%, au fost gestionate de Centrul Național de Asistență Medicală Prespitalicească, peste 23% de Poliţie, iar aproximativ 3% de Pompieri.
Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a fost lansat în luna martie 2018.