Lucrările de reparație a podului din strada Mihai Viteazul din Capitală sunt în prima fază de finalizare. Declarația a fost făcută de șeful Direcției Generale Mobilitate Urbană a Capitalei, Vitalie Mihalache. El a precizat că, în acest moment, suprafețele sunt deja pregătite pentru aplicarea betonului asfaltic.
VITALIE MIHALACHE, șeful Direcției Generale Mobilitate Urbană a Capitalei: „Lucrările care au loc acum în cadrul șantierului de pe podul Mihai Viteazul sunt, în prinicipiu, la faza de finalizare pentru prima parte de pod. După cum vedeți, antreprenorul este permanent implicat în șantier. Acum suntem la faza de pregătire a suprafețelor pentru aplicarea betonului asfaltic, fapt care ne va permite anunțarea și trecerea pe următoarea parte de pod care va fi, de asemenea, sistată.”
Potrivit oficialului, circulația transportului pe pod nu va fi întreruptă, cum era planificat anterior.
VITALIE MIHALACHE, șeful Direcției Generale Mobilitate Urbană a Capitalei: „Luând în considerație că sunt procese tenologice care necesită, totuși, sistarea completă a circulației pe pod pe o perioadă scurtă de timp au fost depuse în repetate rânduri solicitări către Întreprinderea de Stat „Calea Ferată a Republicii Moldova” de a ne permite tranzitarea din strada Petru Rareș pe zona căii ferate și trecerea în intersecția Visterniceni pentru a degaja și a crea o alternativă pentru cei care se deplasează pe zona podului. În maxim două săptămâni și jumătate noi finalizam această trecere pentru a crea condiții de deplasare a transportului în zona căii ferate. Am avut chiar avizate un șir de specialiști din cadrul căii ferate pentru a ne acorda această permisiune temporară de a putea tranzita. Cu regret, la faza de semnare de către directorul general a fost stopat tot procesul respectiv și mai mult ca atât, au fost refuzate categoric continuarea discuțiilor pe acest subiect.”
Astfel, fluxul de transport va fi deviat pe porțiunea reparată, iar agentul economic va continua lucrările de reparație pe partea a doua a podului.
VITALIE MIHALACHE, șeful Direcției Generale Mobilitate Urbană a Capitalei: „Ar fi fost posibilitatea de creare a unor coridoare de timp în care agentul economic ar fi avut posibilitatea să dezfășoare lucrări pe întreaga porțiune de pod. Am fi avut o economie de aproximativ 30-35 de procente din timpul acordat pentru executarea lucrărilor. Cu regret, nu doar chișinăuenii au de suferit. Are de suferit toată Republica din simplu motiv că orașul este un centru de atracție pentru toți locuitorii Republicii Moldova și nu doar. Avem și vizitatori, călători, avem și turiști, dar, cu regret, nu s-a soldat cu un răspuns pozitiv și o posibilitate de răsuflare pentru cei care circulă pe aceast pod. Bănuim că nu este doar partea inginerească și tehnică în acest subiect. Am impresia că a mai apărut și un element politic în modul de abordare și modul de derulare a negocierilor cu „Calea Ferată”.
Podul de pe strada Mihai Viteazul din Capitală a intrat în reparație în septembrie 2022, lucrările fiind împărțite în câteva etape. Contractul se ridică la 108 milioane de lei și a fost câștigat de un consorțiu de companii, dintre care una este din Ucraina.