A fost dat în exploatare tronsonul de drum Chișinău – Giurgiulești al drumului național M3, construit cu sprijinul financiar al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD)
Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a menționat că datorită acestui sector de drum, Moldova contribuie la securitatea alimentară din regiune. Este unul dintre drumurile pe care se transportă produsele din Ucraina, transmite IPN.
Maia Sandu a afirmat că pentru locuitorii din această zonă reparația drumului este o noutate foarte bună, inclusiv pentru că va ocoli câteva localități și va contribui la creșterea siguranței cetățenilor, dar și va îmbunătăți indicatorii de mediu pentru aceste localități. Președintele a spus că, în anul precedent, au fost dați în exploatare 300 de kilometri de drumuri și mai sunt încă multe drumuri care trebuie reparate. „Investițiile în infrastructură sunt foarte importante pentru dezvoltarea economică, pentru că doar cu infrastructură modernă putem să devenim competitivi și doar printr-o dezvoltare economică, prin creșterea competitivității economiei noastre putem să creștem și veniturile cetățenilor, și veniturile la bugetul de stat, ca să putem să creștem și nivelul de trai pentru toată lumeaˮ, a declarat șefa statului.
Prezentă la eveniment, Odile Renaud-Basso, președintele Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, a comunicat că acest segment de drum este foarte important dat fiind proximitatea portului Giurgiulești. Președintele BERD a precizat că încă mai rămâne mult de făcut pentru a finaliza acest drum până la Giurgiulești. Investițiile făcute sunt importante atât pentru cetățenii Republicii Moldova, cât și pentru securitatea alimentară a regiunii, deoarece portul Giurgiulești are un rol esențial în exportarea bunurilor, ca acestea să ajungă pe piețe internaționale.
Sergiu Bejan, director general interimar, Administrația de Stat a Drumurilor, a spus că de la început lucrările au fost planificate pentru doi ani jumătate, dar din cauza pandemiei care a avut loc în această perioadă, dar și din cauza războiului din Ucraina, a fost schimbată linia de furnizare a materialelor de construcție și altor echipamente și procesul a durat patru ani jumătate. Lucrările planificate au fost de 19 milioane de euro, dar cu scumpirea prețurilor și formula din contract pentru ajustare a crescut până la 24 de milioane de euro.
În luna iunie, Administrația de Stat a Drumurilor și compania ucraineană LLC Automagistral Pivden au semnat acordul pentru execuția lucrărilor de construcție a drumului M3: Chișinău-Comrat-Giurgiulești-