Aeroportul de la Mărculești va fuziona cu Aeroportul Internațional Chișinău și va fi transformat într-un aeroport cargo

Aeroportul de la Mărculești va fuziona cu Aeroportul Internațional Chișinău și va fi transformat într-un aeroport cargo

Aeroportul de la Mărculești va fuziona cu Aeroportul Internațional Chișinău și va fi transformat într-un aeroport cargo în următorii ani. Declarația a fost făcută de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, la o emisiune de la Rlive. Oficialul a subliniat că  proiectul de lege privind fuziunea celor două aeroporturi a primit deja toate avizele necesare.

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „Noi le fuzionăm prin absorbție. El este al statului. Și unul și al doilea este al statului, și noi toată averea de la Mărculești – pământul, clădirile, tot ce este acolo îl transferăm printr-o hotărâre de Guvern și va fi votat de către Parlamentul Republicii Moldova. Avizul îl dă Guvernul, votează Parlamentul și fuziunea a avut loc. După care se merge la ASP, se înregistrează toate aceste bunuri după Aeroportul din Chișinău și după care se încep lucrările deja ca în proprietatea lor.”

Aeroportul Mărculești va beneficia de facilități care vor face biletele mai accesibile și va contribui la dezvoltarea regiunii, atrăgând investitori și sprijinind economia locală, a mai subliniat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea.

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „Aeroportul de la Mărculești este o perspectivă de ieftinire a biletelor, atunci când va fi administrat de Aeroportul de Stat. Parlamentul urmează să voteze acest proiect. Ulterior îl vom trece pe segmentul cargo. Acestea sunt venituri. Venituri astăzi ratate.”

În același timp, ministrul a subliniat că Aeroportul Chișinău nu mai poate fi extins pentru a acoperi segmentul cargo.

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „El are capacitatea pe care o are. Dar având un aeroport întreg pe cargo, de la cele cinci mii de tone de marfă care au fost transportate anul trecut (colete, poștă), noi putem să ne extindem la o cantitate mult mai mare, ca să devenim un hub regional pentru cargo. Ulterior, după investiții făcute de Aeroportul Chișinău la Mărculești, putem să trecem acolo cu zborurile charter în perioada de vară, în perioada concediilor.”

Potrivit Agenției Proprietăți Publice, Aeroportul Internațional Chișinău a înregistrat în 2024 un profit record la peste patru milioane de pasageri deserviți.

Comments (0)
Add Comment