Aproximativ 3.000 de panouri și dispozitive publicitare neautorizate au fost identificate în Capitală, în timp de o lună și jumătate, de la începutul inventarierii. Datele au fost prezentate de viceprimarul municipiului, Ilie Ceban. El a menționat că, în urma verificărilor, cele autorizate sunt incluse pe o platformă online, disponibilă tuturor cetățenilor.
ILIE CEBAN, viceprimarul Capitalei: „Începând cu luna octombrie, am inițiat o inventariere a tuturor dispozitivelor din municipiul Chișinău. La etapa inițială, toate cele autorizate sunt incluse pe platforma gislocal.md, care este publică și poate fi vizionată de toți locuitorii capitalei.”
Potrivit viceprimarului Capitalei, Ilie Ceban, la începutul inventarierii erau autorizate 507 panouri publicitare.
ILIE CEBAN, viceprimarul Capitalei: „În urma inventarierii, după o lună și jumătate, doar în sectorul Botanica au fost identificate peste 900 de panouri neautorizate și așa în fiecare sector. 600 în sectorul Rîșcani, 615 în Buiucani, 420 în sectorul Centru și 250 în sectorul Ciocana. Sunt cifre foarte mari, iar mulți agenți economici s-au speriat de această situație și au început să trimită scrisori. Noi am explicat tuturor că, la prima etapă, facem doar inventarierea și îi îndemnăm să își aducă actele în regulă; nu sancționăm pe nimeni.”
Anterior, primarul general al Capitalei, Ion Ceban, a declarat că, în doar în primii doi ani de mandat precedent, orașul a fost curățat de peste 2.000 de panouri și dispozitive publicitare ilegale. În același timp, el a precizat că municipalitatea nu are pretenţii către agenţii economici care vor să plaseze publicitate în oraş, doar că acest lucru trebuie să fie legal şi să se încadreze într-un context vizual, conform standardelor în domeniu.