Peste 123 de kilometri de drumuri regionale, pe 54 de tronsoane de tip G, urmează să fie reabilitate în acest an. Se întâmplă după ce, Guvernul a aprobat modificarea Programului privind repartizarea mijloacelor Fondului rutier pentru drumurile naționale în anul 2025. Astfel, bugetul Fondului rutier a fost suplimentat cu un miliard de lei prin Bugetul PLUS, iar volumul total al mijloacelor destinate reparației și întreținerii drumurilor publice naționale ajunge astfel la aproape 2,7 miliarde de lei.
VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „Construcția de drumuri devine o prioritate pentru Guvernul Republicii Moldova, fapt care se manifestă inclusiv prin alocările suplimentare de resurse financiare care au avut loc în anul curent, în 2025. Deciziile care au fost luate în momentul elaborării noii liste pe segmentele de drumuri G au fost de finalizare în multe cazuri la ce s-a început în anii 2022, 2023, 2024, ca să avem un drum finalizat ce leagă comunități, ce leagă raioane, ce leagă sate și care facilitează accesul cetățenilor noștri la condiții mult mai bune de trai.”
Ministrul a subliniat că, pe lângă investiții în drumurile naționale, o premieră absolută o constituie alocarea a 500 de milioane de lei din bugetul suplimentar pentru restabilirea drumurilor locale, aflate în gestiunea administraţiilor locale de nivelul întâi.
VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „Aceste investiții aduc beneficii multiple și direct măsurabile pentru cetățenii din Republica Moldova. Ele reduc timpul de deplasare, asigură acces rapid la servicii de sănătate și educație, diminuează costurile logistice pentru fermieri și transportatori, crește siguranța rutieră. Nu în ultimul rând, construcțiile de drumuri creează noi locuri de muncă, ceea ce înseamnă oameni cu salarii achitate la zi și, iarăși, nu în ultimul rând, activitatea de construcție a drumurilor este o activitate economică, ceea ce presupune, în final, plata impozitelor în bugetul nostru național.”
Potrivit autorităților, din miliardul de lei suplimentar, 708 milioane de lei sunt direcționate către reabilitarea a 54 de tronsoane de drumuri de tip G, acoperind o lungime totală de 123 de kilometri. Restul fondurilor vor fi utilizate pentru întreținerea curentă de vară și iarnă, deszăpezire, plombări, reparații periodice, reabilitarea podurilor și podețelor, intervenții pentru siguranța rutieră și cofinanțarea proiectelor de construcție de drumuri realizate cu sprijinul partenerilor externi precum Banca Mondială, BERD și BEI.