Dragalin, despre dosarul construcției drumului Leova-Bumbăta: „Încă se investighează”

Dragalin, despre dosarul construcției drumului Leova-Bumbăta: „Încă se investighează”

Dosarul penal privind gestionarea frauduloasă a construcției drumului Leova-Bumbăta rămâne blocat în faza de urmărire penală. Potrivit șefei Procuraturii Anticorupție, Veronica Dragalin, unul din motive este că expertiza, de care este responsabil Centrul Național de Expertize Judiciare (CNEJ), ar putea finalizată abia în anul 2028. Șefa PA califică situația drept „nerezonabilă”. Potrivit ei, este necesară implicarea unor experți independenți, inclusiv din străinătate, pentru a evita prelungirea nejustificată a anchetei.

Veronica Dragalin, șefa PA: „Recent, am primit un răspuns de la CNEJ, instituția responsabilă de expertiză din Republica Moldova, care ne-a informat că cel mai devreme când o să poată face ei o expertiză este anul 2028. Eu nu știu cum lucrează țara asta și alte instituții în țara asta, dar asta nu este rezonabil. Clar lucru, noi nu putem să blocăm un dosar până în 2028 pentru că ce, sunt așa de ocupați experții de la CNEJ? Înseamnă că trebuie să găsim alte soluții, să găsim alți experți, din România, din altă parte, și nu de la CNEJ. Deocamdată aceasta este informația cea mai actualizată pe dosar, dar în continuare este investigat”.

Construcția drumului de acces spre punctul de trecere a frontierei Leova-Bumbăta a început în toamna anului 2022. Inițial, valoarea totală a proiectului a fost estimată la 250 de milioane de lei. După o perioadă, costurile au mai crescut cu 30 de milioane de lei.

Conform unor calcule, prețul final ar fi echivalent cu aproximativ 3,5 milioane de euro pe kilometru de drum, transformând acest proiect în cel mai scump din istoria Republicii Moldova în domeniul infrastructurii rutiere.

 

dosarLeova-BumătaProcuratura Anticorupție
Comments (0)
Add Comment