În municipiul Chișinău au mai rămas circa 170 de microbuze, adică de zece ori mai puține decât în 2014, ceea ce a devenit o problemă de transport pentru muncipiu, susține Direcția Generală Transport Public și Căi de Comunicație, scrie mold-street.com.
Reducerea abruptă a numărului de microbuze se datorează atât scumpirii carburanților, pieselor de schimb, cât și tarifelor mici, iar scăderea abruptă în continuare ar putea duce la dispariția acestui tip de transport pe străzile orașului, ceea ce nu este deloc benefic.
Acest lucru este îngrijorător în opinia autorităților municipale, deoarece cartiere și străzi întregi rămân fără transport public.
„În unele cartiere ale căror flux de pasageri este redus, precum și în cartierele ale căror străzi nu permit organizarea circulației transportului public de capacitate mare și sporită, cât și în unele localități suburbane persistă problema cu deservirea cu transport Public”, susține Direcția Generală Transport Public.
În plus, de la 1 ianuarie, dacă se aplică întocmai Standardele de calitate în transportul public aprobate anul trecut, practic niciun microbuz nu va mai putea circula.
În prezent, în municipiul Chișinău sunt 32 de rute de troleibuz, inclusiv: nouă rute care sunt deservite de troliebuze cu propulsie autonomă, 22 de rute de autobuz, din care șase sunt urbane și 19 rute suburbane și 22 de rute de microbuz. Astfel, în medie, zilnic, în oraș circulă 332 de troleibuze, 130 de autobuze și circa 170 de microbuze.