Încep oficial lucrările pentru construirea „Podului de Flori” de la Ungheni – primul pod rutier peste Prut construit după căderea comunismului.
Într-un interviu pentru postul public, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România, Irinel Scrioșteanu, a subliniat semnificația istorică a „Podului de Flori”, afirmând că acesta reprezintă nu doar un proiect de infrastructură, ci și o continuare a momentului istoric din 1990, când românii de pe ambele maluri ale Prutului s-au unit.
IRINEL SCRIOȘTEANU, secretar de stat, Ministerul Transporturilor din România: «Este un vis împlinit și o promisiune îndeplinită pentru români de pe ambele maluri ale Prutului, este un pod și la nivel de autostradă, deci unul extrem de important în ceea ce privește legăturile dintre România, Republica Moldova, Iași, Chișinău, Ungheni.»
Oficialul român a vorbit despre pașii esențiali pentru realizarea „Podului de Flori” de la Ungheni, subliniind etapele cheie ale proiectului și planurile pentru integrarea acestuia în infrastructura rutieră transfrontalieră.
IRINEL SCRIOȘTEANU, secretar de stat, Ministerul Transporturilor din România: «Lucrările se vor finaliza în toamna anului viitor, deci în toamna anului viitor vom putea circula pe acest pod inclusiv prin realizarea punctului vamal, sper eu să finalizăm negocierile între cele două guverne și să avem un punct vamal comun, adică să se facă procedurile doar prin teritoriul României, punctul vamal pe care îl construim noi. Podul va putea fi folosit încă de la început, pentru că realizăm si drumuri de legătură, chiar dacă autostrada Unirii nu va fi gata în același timp.»
Irinel Scrioșteanu a menționat, de asemenea, beneficiile economice ale „Podului de Flori”, subliniind impactul pozitiv asupra comerțului, mobilității și cooperării între România, Republica Moldova și Europa.
IRINEL SCRIOȘTEANU, secretar de stat, Ministerul Transporturilor din România: «Impactul economic este unul semnificativ, peste tot pe unde am construit infrastructură, mai ales la nivel de autostradă, cum este acest pod, multiplicarea economică a fost una de șapte, opt ori, adică, dacă investim un miliard de euro într-o autostradă, practic efectul economic este de cel puțin șapte, opt miliarde de euro într-o perioadă de timp.»
„Podul de Flori” de la Ungheni face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii A8, care va conecta Târgu Mureș, Iași și Ungheni de frontiera cu Republica Moldova. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin mecanismul pentru Interconectarea Europei, în valoare de peste 30 de milioane de euro.