Statul nu este un manager eficient al activelor importante și complicate cum sunt aeroporturile, de aceea este oportună darea în concesiune a Aeroportului Internațional Chișinău. O spune vicepreședintele Parlamentului, Mihai Popșoi. Potrivit reprezentatului guvernării, noul concesionar al Aeroportului ar trebui să fie un agent economic serios, din Uniunea Europeană, care are experiență în administrarea afacerilor, notează IPN.
În luna martie 2023 președinta Maia Sandu a anunțat că Aeroportul Internațional Chișinău a revenit în gestiunea statului, după ce în anul 2013 a fost dat în concesiune pentru o perioadă de 49 de ani. În prezent, aerogara este administrată de stat, iar vicepreședintele Parlamentului spune că ar fi oportună concesionarea Aeroportului de către un manager din Uniunea Europeană.
„Statul nu prea are treabă să administreze o asemenea entitate importantă și complicată cum este Aeroportul Internațional Chișinău. Eu, având viziuni de centru-dreapta, am suspiciuni cu privire la capacitatea statului de a fi un manager eficient în domeniul economic. Firește, ar fi oportun că fie oferit în concesiune unui agent economic responsabil, serios, din Uniunea Europeană, care are în management aeroporturi mari”, a declarat Mihai Popșoi în cadrul emisiunii „Rezoomat” de la RliveTV.
Vicepreședintele Parlamentului spune că statul încearcă să remedieze situația de pe Aeroportul Internațional Chișinău, purtând discuții cu companii aviatice străine, pentru a le convinge să vină în Republica Moldova. Totuși, potrivit reprezentantului PAS, pe termen lung, darea în concesiune a Aeroportului ar fi cea mai bună soluție pentru buna administrare a acestui obiectiv.
„Suntem în proces de a atrage la Aeroportul Internațional Chișinău companiile care au plecat, mă refer la Wizz-Air, suntem în discuți avansate și avem încrederea că odată ce această taxă aeroportură a fost redusă vom convinge companii serioase europene să vină pe piața Republicii Moldova. Concesionarea Aeroportului ar fi oportună pentru că nu prea se practică în Uniunea Europeană și în țările dezvoltate ca statul să administreze asemenea active complicate. Aceste active sunt administrate de companii private, care au experiență. Dar firește, neîncrederea cetățenilor față de fostul proces de concesionare este justificată și acum e dificil să convingi cetățenii de oportunitatea unei noi concesiuni. Dar suntem condamnați să o facem, nu putem păstra un asemenea activ în proprietatea statului la infinit. Trebuie să găsim un concesionar serios”, a mai spus vicepreședintele Parlamentului.
În luna martie 2023 compania maghiară Wizz Air și-a suspendat toate zborurile de pe Aeroportul Internațional Chișinău, invocând motive de securitate a spațiului aerian. De asemenea, compania Air Moldova și-a suspendat toate zborurile până la data de 31 iulie.