Postica: Campania „Moldova poate” nu are nevoie de avizul CEC

Guvernul are dreptul să difuzeze mesaje de interes public înainte de începerea perioadei electorale, fără a solicita avizul Comisiei Electorale Centrale. Astfel a comentat vicepreședintele Comisiei Electorale Centrale, Pavel Postica, la o emisiune de la Rlive, campania guvernamentală „Moldova poate”, finanțată din bani publici.

PAVEL POSTICA, vicepreședintele CEC: „Prevederile generale ale legii cu privire la publicitate spun că autoritățile publice sunt în drept să difuzeze mesaje de interes public până la începerea perioadei electorale, fără avizul CEC. În schimb, toate mesajele de interes public care se difuzează în timpul perioadei electorale, trebuie să fie avizate de Comisia Electorală Centrală.”

Pavel Postica a subliniat că încă n-a fost dat startul perioadei electorale, iar CEC nu are atribuții privind avizarea mesajelor difuzate de autorități.

PAVEL POSTICA, vicepreședintele CEC: „Noi încă nu suntem în perioada electorală și respectiv Comisia Electorală Centrală nu are nicio pârghie de influență, nu trebuie să avizeze nimic. În sensul Legii 62 cu privire la publicitate, care reglementează inclusiv mesajele de interes public, interzice promovarea realizărilor manageriale din contul mijloacelor publice.”

Vicepreședintele Comisiei Electorale Centrale a mai menționat că data exactă a începerii perioadei electorale nu a fost stabilită oficial, însă cel mai probabil va fi la mijlocul lunii viitoare.

Guvernul a lansat campania „Moldova poate”, prin care își prezintă proiectele și realizările din cei patru ani de guvernare ai Partidului Acțiune și Solidaritate. Campania costă bugetul de stat aproximativ cinci milioane de lei.

Urmărește și