Recean, despre construcția LEA Vulcănești-Chișinău: „Spre sfârșitul acestui an vom avea independență de livrare a energiei electrice”

Lucrările de construcție a Liniei de Tensiune Înaltă Vulcănești-Chișinău sunt executate în proporție de 22 la sută. Săptămâna aceasta, a fost dat startul lucrărilor în raionul Cimișlia. Totodată, a fost oferit acces pentru efectuarea lucrărilor în raioanele Hâncești și Vulcănești. În cadrul unei inspecții pe șantierul de lucru, premierul Dorin Recean a solicitat respectarea strictă a termenelor pentru ca, până la sfârșitul acestui an, linia să fie funcțională.

DORIN RECEAN, prim-ministru: „Astăzi suntem dependenți de o eventuală decizie arbitrară a celor din stânga Nistrului, care, fie din disperare, fie la indicația Kremlinului, ar putea să întrerupă livrările de energie electrică pe malul drept. De ce? Pentru că linia actuală Isaccea-Vulcănești-Chișinău trece prin stânga Nistrului. Noi nu mai suntem dependenți de factori externi atunci când ne asigurăm cu gaze naturale. Avem această conductă Ungheni – Chișinău, iată că spre sfârșitul acestui an vom avea și independență de livrare a energiei electrice.”

Premierul a mai menționat că prin intermediul acestei linii, Republica Moldova va avea posibilitatea să importe curent din România, ocolind regiunea transnistreană.

DORIN RECEAN, prim-ministru: „Aici sunt începute lucrările de pregătire a instalării noii stații, pentru că Linia Electrică Vulcănești-Chișinău va avea o stație, aici, la Vulcănești. Cealaltă stație va fi la Chișinău. După cum spuneam, acest proiect strategic ne va asigura securitatea livrărilor de energie electrică din Uniunea Europeană, din România. Din momentul în care o vom da în exploatare, spre sfârșitul acestui an, noi nu vom mai fi supuși vreo unui șantaj.”

Lucrările de construcție a LEA Vulcănești-Chișinău au început anul trecut și sunt desfășurate în autonomia găgăuză, raioanele Leova, Cahul și Taraclia. Acestea sunt efectuate în cadrul Proiectului de Dezvoltare a Sistemului Electroenergetic în valoare de 61 de milioane de euro, dintre care pentru construcția propriu-zisă a liniei sunt prevăzute circa 27 de milioane de euro.

Urmărește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata