Aproape 100 de mii de cereri pentru compensațiile la energie pentru perioada rece, depuse în prima zi

Aproape 100 de mii de cereri pentru compensațiile la energie pentru perioada rece a anului au fost depuse în prima zi de la lansarea înregistrărilor pe platforma compensatii.gov.md. Datele ministerul Muncii și Protecției Sociale. Din numărul total, peste 38 de mii de cereri au fost depuse cu ajutorul registratorilor. În același timp, angajații de la Linia Verde au acordat ajutor pentru approape trei mii de persoane care au apelat pentru întrebări și clarificări.

Anterior, ministrul Muncii și Protecției Sociale, Natalia Plugaru, a declarat că sistemul și procedura de acordare a compensațiilor rămân aceleași ca anul trecut.

NATALIA PLUGARU, ministrul Muncii și Protecției Sociale: „Procesul de depunere a cererii se face exclusiv pe site-ul guvernamental compensatii.gov.md. Este un proces simplu, rapid și accesibil tuturor. Pentru cei care nu se pot înregistra online din diferite motiv- fie că nu au acces la internet sau nu au telefon, sau calculator, există suport în acest sens. Se pot adresa asistenților sociali sau specialiștilor Centrele Unificate de Prestare a Serviciilor Publice. Ei sunt singurii autorizați care pot să vă ajute în înregistrarea cererii pe site-ul guvernamental.”

După ce se încheie perioada de înregistrare, va fi făcută o analiză a fiecărei cereri, apoi va fi calculată plata, a mai subliniat ministrul Muncii și Protecției Sociale, Natalia Plugaru.

NATALIA PLUGARU, ministrul Muncii și Protecției Sociale: „Ce ține de valoarea compensației, înțelegem că este un subiect de interes, acest lucru va fi calculat și va fi anunțat după ce se va încheia procesul de înregistrare și vom veni cu informații în acest sens. Valoarea compensației se va stabili individualizat pentru fiecare gospodărie și familie în parte, și va ține cont de foarte multe criterii: sursa de încălzire, venitul familiei, numărul de membri, statutul acestora.”

Plata va fi făcută monetar, iar gospodăriile eligibile vor primi banii prin trei opțiuni – pe cardul social, la orice oficiu poștal sau într-un cont bancar, dacă acesta a fost indicat în momentul în care a fost înregistrată cererea.

În același timp, cetățenii sunt încurajați să fie prudenți la posibilele situații de escrocherie și să nu ofere date personale și financiare în răspuns la apeluri și mesaje nesolicitate.

 

Urmărește și