Dragalin: Dosarul construcției drumului Leova-Bumbăta a fost inițiat pe baza unor suspiciuni de abuz de putere
Dosarul construcției drumului Leova-Bumbăta a fost inițiat pe baza unor suspiciuni de abuz de putere, adică situații în care funcționarii publici ar fi încălcat prevederi legale, cauzând prejudicii bugetului de stat. Declarația a fost făcută de șeful Procuraturii Anticorupție, Veronica Dragalin, la o emisiune de la TV8. În același timp, ea a subliniat că deschiderea unui dosar penal nu reprezintă o concluzie privind existența unor ilegalități, ci doar un pas necesar pentru a investiga suspiciunile apărute.
VERONICA DRAGALIN, șeful Procuraturii Anticorupție: „Procedura prin care au fost anunțate concursuri pentru companiile care eventual au fost angajate, au fost două etape. Una a fost proiectarea, deci o companie care să vină și să spună: „va costa aproximativ atât ca să fie construit un drum aproximativ așa”, deci, proiectarea. În al doilea rând, compania de construcție care chiar să construiască acest drum. Deci, procedura pentru aceste achiziții publice sau procedura de concurs pentru așa fel de cheltuieli din partea statului au ridicat semne de întrebare care din punctul de vedere a Procuraturii, erau suficiente suspiciuni ca să putem investiga.”
Potrivit ei, compania de construcție a început lucrările în iunie 2022, însă contractul oficial a fost semnat abia în septembrie 2022, indicând o posibilă neregularitate legată de atribuirea licitației.
VERONICA DRAGALIN, șeful Procuraturii Anticorupție: „Compania pentru proiectare, la fel ridică semne de întrebare, pentru că au fost trimise solicitări la patru companii pentru a face oferte. Deci, care este cel mai bun preț. O solicitare a fost trimisă la o anumită dată și compania respectivă a răspuns a doua zi și peste vreo două zile acea companie a fost selectată, dar invitația de a participa la celelalte trei companii s-a întâmplat după și până au venit ofertele celea deja era semnat contractul. Compania de proiectare care a câștigat acest contract și a primit aproximativ două milioane de lei pentru acest lucru, deci această companie a transferat bani și are o relație foarte apropiată cu o companie a cărei administrator este soția actualului șef de la ASD.”
În prezent, în dosar există două persoane cu statut de bănuit. Este vorba de șeful Administrației de Stat a Drumurilor, Sergiu Bejan și un administrator al unei companii private.
Reamintim că, proiectul podului Leova-Bumbăta a stârnit critici din cauza costurilor exorbitante, aproximativ 3,5 milioane de euro pe kilometru de drum, transformându-l în cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova. Costurile totale se ridică la 260 milioane de lei.