Mazeiks: „Pentru tot mai mulți cetățeni, media tradițională nu mai reprezintă sursa principală de informare”

Pentru tot mai mulți cetățeni, media tradițională nu mai reprezintă sursa principală de informare. Aceștia preferă să se informeze, în mare parte, de pe rețelele sociale. Declarațiile au fost făcute de ambasadorul Uniunii Europene la Chișinău, Janis Mazeiks, la emisiunea Puterea a Patra de la N4. De asemenea, oficialul a subliniat că, în prezent, spațiul online abundă în știri manipulatorii. Din acest motiv, cetățenii trebuie să cunoască cum să nu cadă pradă dezinformării.

JANIS MAZEIKS, ambasadorul Uniunii Europene la Chișinău: „Pentru mulți oameni mass-media tradiționale deja nu sunt o sursă de informare. Consider că aici tot trebuie de gândit cum acest lucru poate fi reflectat, deoarece sunt o mulțime de oameni care culeg informația sau se informează doar pe rețelele sociale. Consider că aici are de lucru nu doar mass-media, dar și sistemul educațional, organizațiile nonguvernamentale, care pot ajuta oamenii să înțeleagă mai bine care informație este veridică și care puțin probabil este veridică.”

Ambasadorul UE la Chișinău, Janis Mazeiks, a menționat că, pentru a evita eventuala dezinformare, reprezentanții mass-media trebuie să aibă posibilitatea de a adresa întrebări celor vizați în informațiile apărute în spațiul public.

JANIS MAZEIKS, ambasadorul Uniunii Europene la Chișinău: „Consider că este loc pentru îmbunătățiri, deoarece este important ca toate mass-media să aibă posibilitatea de a exprima diferite opinii și să aibă posibilitatea de a adresa întrebări. Recent, am fost la Media Forum unde, de asemenea, am vorbit despre acest lucru, cum poate fi dezmințită minciuna cuiva, dacă nu adresezi acestor oameni întrebări. Consider că este un aspect important care nici nu depinde de desfășurarea alegerilor.”

Potrivit unui sondaj publicat de Barometrul Opiniei Publice, în septembrie, 2023, pentru peste 50 la sută dintre moldoveni internetul este principala sursă de informare. Pe locul doi se plasează televizorul – cu aproximativ 30 la sută, iar pe locul trei, cu un procentaj simțitor mai mic – radioul, cu peste patru la sută.

Urmărește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata