Calea Ferată din Moldova va primi, în premieră, sprijin financiar de la stat pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii

Calea Ferată din Moldova va primi, în premieră, sprijin financiar de la stat pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii. În acest scop, Executivul a aprobat Contractul multianual pentru administrarea infrastructurii feroviare. Suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului.

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „Proiectul prevede condiții generale ale contractului multianual pentru administrarea infrastructurii feroviare și modelul tip al acestuia ce va cuprinde prevederi referitoare la bugetarea lucrărilor de reînnoire a rețelei feroviare, inclusiv din fonduri externe, instituirea registrului infrastructurii feroviare, stabilirea regulilor de reacționare la întreruperile majore din traficul feroviar și a situațiilor de urgență, și altele.

Contractul va avea o durată cuprinsă între trei și cinci ani și va include mecanisme clare de monitorizare a lucrărilor realizate, astfel încât banii publici să fie folosiți cu responsabilitate.

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „Acest tip de contract este o practică obișnuită în toate statele europene fiind ca măsuri de dezvoltare a transportului feroviar și de extindere a rețelei de transport alternativ. Respectiv, prin această intervenție, normativul Guvernului îndeplinește un angajament și sporește creșterea operatorului național din acest domeniu.”

Calea Ferată din Moldova se confruntă cu probleme financiare de câțiva ani. În 2020 și 2021, compania a fost la un prag de faliment.

Situația a început să se agraveze după luna august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic, odată cu redeschiderea portului Odesa. Schimbarea a dus la diminuarea veniturilor întreprinderii și, implicit, la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților.

În prezent, trenurile întâmpină dificultăți tot mai mari din cauza lipsei de motorină și a problemelor logistice, iar lipsa de finanțare amenință întregul sistem feroviar.

Urmărește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata